Od lutego Stargard oddaje do dyspozycji mieszkańców nowoczesne Zintegrowane Centrum Przesiadkowe. Kompleks zbudowany przy dworcu PKP już za kilka dni będzie służył pasażerom komunikacji autobusowej  publicznej i prywatnej w Stargardzie. Wraz z uruchomieniem SKM ułatwi podróż na terenie metropolii. Inwestycja wraz z budową ronda była możliwa dzięki dofinansowaniu pozyskanemu w ramach Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. 

Centrum przesiadkowe i nowe rondo noszą imię zmarłego prezydenta Stargardu - Sławomira Pajora. Zdaniem Rafała Zająca, jego następcy prezydent Pajor był wizjonerem, który na dobre zmienił oblicze miasta. Nowoczesny komunikacyjny węzeł przesiadkowy jest przykładem spójności tej wizji. W pierwszym etapie ZCP będzie łączyło komunikację publiczną i prywatną. Trafią tam autobusy stargardzkiej komunikacji, ale i busy obsługujące okoliczne miejscowości. Już teraz jest tam parking na 60 aut (w przyszłości ma być 300 miejsc) i kryte miejsce postoju dla rowerów. Po zakończeniu przez PLK PKP przebudowy dworca oba miejsca połączy tunel ułatwiający podróżowanie i tym środkiem transportu. Zintegrowane Centrum Przesiadkowe jest też pierwszym elementem Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, która od 2021 będzie do dyspozycji  ponad 600 tysięcy mieszkańców Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.

 Inwestycja na ponad 26 milionów złotych współfinansowana była z środków Unii Europejskiej i wpisuje się w Działanie 1.1.2 "Transport publiczny, inny niż kolejowy na obszarze metropolitalnym" - w ramach Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego".

 - Cieszę się z otwarcia Zintegrowanego Centrum i jako mieszkaniec metropolii i dyrektor Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. - mówi dyrektor Roman Walaszkowski. - Stargard jest liderem efektywności wykorzystania środków pozyskiwanych dzięki strategii ZIT i budowa ZCP jest tego przykładem.