Formalności dopełnione – przedstawiciele Miasta Szczecin oraz konsorcjum firm Roverpol Sp. z o.o. i Rover Alcisa SA podpisali dzisiaj umowę na przebudowę Węzła Łękno. Inwestycja warta blisko 129 mln zł będzie ukończona za dwa lata.
Węzęł Łękno to jedna z największych i ważniejszych do zrealizowania inwestycji drogowych w tej perspektywie unijnej. Projekt obejmuje budowę kolejnego fragmentu tzw. trasy średnicowej (od ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej do Alei Wojska Polskiego), przebudowę linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni oraz budowę poziomowego skrzyżowania przy Alei Wojska Polskiego. Docelowo węzeł pełnić będzie funkcję centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
W ramach inwestycji wykonane zostaną m.in. następujące prace:
- budowa Obwodnicy Śródmieścia Szczecina od ul. Arkońskiej/Niemierzyńskiej do początku łącznic węzła;
- przebudowa Al. Wojska Polskiego z budową skrzyżowania z wyspą centralną wraz z sygnalizacją świetlną;
- przebudowa torowiska tramwajowego w Al. Wojska Polskiego, wykonanie pasa autobusowo-tramwajowego wraz z budową peronów na wysokości ul. Jasienicy;
- przebudowa wlotu ul. Traugutta, ul. Zaleskiego;
- przebudowa ul. Jasienicy, ul. Kochanowskiego;
- przebudowa linii kolejowej 406 na długości 1,2km (zakończenie przebudowy przed wiaduktem w ciągu ul. Mickiewicza), wraz z peronami pod węzłem Łękno;
- przebudowa przejazdu kolejowego w ul. Zaleskiego;
- budowa miejsc postojowych dla samochodów osobowych;
- budowa jednostronnej ścieżki rowerowej i ciągu pieszego wzdłuż Obwodnicy Śródmieścia Szczecina (od ul. Arkońskiej/Niemierzyńskiej do Al. Wojska Polskiego), obustronnych ścieżek i chodników wzdłuż Al. Wojska Polskiego;
- budowa parkingu rowerowego;
- budowa ekranu akustycznego;
- budowa i przebudowa kanalizacji deszczowej;
- przebudowa kolidującego uzbrojenia;
- wykonanie zieleni.
Wykonawca na ukończenie inwestycji będzie miał 24 miesiące od momentu podpisania umowy. Całkowity koszt prac to 128 990 000,00 zł. brutto.
Projekt pn: Budowa zintegrowanego węzła komunikacyjnego Łękno wraz z infrastrukturą na przebiegu Trasy Średnicowej dla obsługi wewnątrz aglomeracji ruchu pasażerskiego w Szczecinie, otrzymał dofinansowanie w ramach Działania 2.2 Zrównoważona multimodalna mobilność miejska i działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach Strategii ZIT dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Wysokość dofinansowania to 73 mln zł.
Roboty branży kolejowej objęte zostały dofinansowaniem w ramach projektu „Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351” finansowanego z działania 5.2 Rozwój transportu kolejowego poza TEN-T Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020. Wartość dofinansowania wynosi 12 832 309 zł.
Źródło: www.szczecin.eu