W dniach 18 - 21 maja br. odbędzie się IV edycja ogólnopolskiej akcji promocyjnej pn. "Dni Otwarte Funduszy Europejskich (DOFE)". 

Dni Otwarte Funduszy Europejskich (DOFE) to największe wydarzenie prezentujące projekty europejskie w Polsce. To 1000 wydarzeń i 220 tysięcy odwiedzających, którzy przez cztery dni maja mogą skorzystać z szerokiej gamy propozycji spędzenia wolnego czasu w całym kraju. A wszystko dzięki beneficjentom, którzy otwierają drzwi swoich projektów, oferują zniżki, darmowe wejścia lub po prostu prezentują pomysły zrealizowane dzięki środkom unijnym.

 Najlepszym dowodem na to, że warto wziąć udział w akcji jest fakt, że ubiegłoroczna edycja zwyciężyła w konkursie European Public Communication Award na najlepszą europejską kampanię publiczną w 2016 r. Dni Otwarte Funduszy Europejskich skupiają przedsiębiorczych i dynamicznych beneficjentów. Dołącz swój pomysł i stań się jednym z nich! Pokaż sąsiadom i całej Polsce to, co zrobiłeś i pochwal się swoim sukcesem! 

Dlaczego warto dołączyć do Dni Otwartych Funduszy Europejskich?

Wydarzeniom uczestniczącym w DOFE zapewniane jest:

  • profesjonalna promocja akcji w telewizji, w Internecie i radio,
  • funkcjonalna strona internetowa promująca akcję z wyszukiwarką oraz mapą wydarzeń,
  • pakiet darmowych materiałów promocyjnych dla każdego wydarzenia,
  • pomoc w opracowaniu koncepcji wydarzeń,
  • obecność najciekawszych wydarzeń i atrakcyjnych projektów w mediach. 

Wystarczy, że udostępnisz swoją codzienną ofertę za darmo lub ze zniżką albo zaprezentujesz swoją siedzibę lub projekt w ciekawy sposób. Nie musisz organizować wielkiego, spektakularnego eventu. Według odwiedzających najciekawsza w Dniach Otwartych jest możliwość zobaczenia zaplecza miejsc, do których na co dzień nie można wejść.

Potraktuj uczestnictwo w DOFE jak inwestycję. Udział w tak dużej i popularnej akcji często owocuje nawiązaniem nowych kontaktów z potencjalnymi klientami i kontrahentami.

Jak zgłosić wydarzenie do akcji?

Zgłoszenie do akcji odbywa się drogą elektroniczną. Zanim to zrobisz, odpowiedz sobie na pytania: 

  1. Czy jesteś beneficjentem projektu dofinansowanego z Funduszy Europejskich?
  2. Czy twój projekt oraz koncepcja wydarzenia wpisuje się w założenia akcji? Zasady możesz sprawdzić w regulaminie.

Jeżeli odpowiedź na pytania brzmi "TAK", gratulujemy! Ta akcja jest właśnie dla Ciebie! Zgłoś swój projekt i wygraj w plebiscycie na najciekawsze wydarzenie!

Plebiscyt - jak to działa?

Spośród projektów zgłoszonych do DOFE wybranych zosanie ok. 60 najciekawszych. Jeśli chcesz, by o Twoim wydarzeniu mówiono w telewizji i radiu, już dziś pomyśl, jak możesz się wyróżnić! 

Poszukiwane są projekty, które pokazują ROZWÓJ rozumiany bardzo szeroko - od rozwoju miejscowości, okolicy czy kraju, po rozwój osobisty. 

Zgłaszając projekt do DOFE i chcąc znaleźć się w gronie zwycięzców plebiscytu, pamiętaj o: 

  1. Zaplanowaniu ciekawej oferty - darmowe wejściówki, atrakcyjne zniżki, a przede wszystkim ciekawe rzeczy, które pokażesz odwiedzającym!
  2. Swoją ofertę zaprezentuj w oryginalny sposób - chwytliwe hasła, niebanalne opisy, efektowne zdjęcia!

Pomyśl, co możesz zrobić, aby pokazać się jak największej liczbie osób. Nie czekaj! Zgłoś swój projekt już dziś!

Jak atrakcyjnie przedstawić wydarzenie?

Oto klika wskazówek, jak uatrakcyjnić opis wydarzenia w DOFE:

  1. Ustal, kto jest odbiorcą twojego wydarzenia i jakie ma cechy. Przedsiębiorca szuka klientów, uczniowie - atrakcyjnej edukacji, seniorzy - czasu spędzonego w towarzystwie. Opis Twojego wydarzenia powinien odpowiadać na potrzeby Twoich odbiorców.
  2. Co konkretnie należy zrobić, żeby wziąć udział w wydarzeniu? Używaj do tego zawołań typu: przyjdź, sprawdź, zgłoś. Nie obawiaj się stosować bezpośrednich zwrotów.
  3. Pisz klarownie - używaj krótkich zdań, strony czynnej, np.: "Organizujemy kurs tańca", a nie "Kurs tańca będzie organizowany".
  4. Pozbądź się żargonu. Używaj języka i nazw znanych odbiorcom. Zastanów się, jak inni nazywają to, co oferujesz. Unikaj nazw programów operacyjnych w opisie wydarzenia.
  5. Pisz tak, by odpowiedzieć na trzy pytania:
    • Co to jest? np. Zwiedzanie zaplecza teatru.
    • Co daje to Twojemu odbiorcy? np. Będziesz mógł przebrać się w strój z garderoby teatralnej.
    • Co da mu to w efekcie? np. Poczujesz się jak aktor. Spędzisz czas wyjątkowo. Spełnisz swoje marzenia.
  6. Stosuj komunikację oddolną - najpierw potrzeba, później odpowiedź na nią. Marzysz o tym, żeby usiąść za sterami samolotu- Weź udział w sesji symulacji lotu.
  7. Uzasadniaj to, co piszesz argumentami, np.:
    • Wycieczka po zakładzie będzie prowadzona przez naszych pracowników, którzy najlepiej znają jego zakamarki.
    • Masz jedyną okazję zobaczyć sprzęt ratowniczy lotniska. Nigdy wcześniej nie organizowaliśmy podobnego wydarzenia.
  8. Działaj na odbiorcę przez zmysły - dołącz do opisu zdjęcia lub inne materiały graficzne. Najlepsze zdjęcia będziemy umieszczać na stronie głównej portalu.
  9. Ustal system zapisów, podaj numer telefonu lub adres mailowy do kontaktu. Odbiorcy chcą mieć pewność, że wydarzenie odbędzie się oraz że będą na nie przyjęci. Najlepiej, gdy otrzymają indywidualne potwierdzenie.
     

Szczegóły akcji na stronie internetowej dniotwarte.eu